heen

עיסוי טנטרי

מאמר מאת: ראדיקה

עיסוי טנטרי

הטנטרה היא מסורת עתיקה בת אלפי  שנים, שבבסיסה עומד התרגול הגופני כבסיס לתרגול רוחני. בהודו מדברים על "סמדהי"- הארה, ומאמינים כי תרגולים מסוימים יכולים לסייע לאדם להגיע למצב זה, שבו הוא מרגיש "אחד עם כל שיש", מחובר לבריאה. בטנטרה, חלק מהתרגולים האלה הם מיניים (טנטרה "אדומה"), כלומר- התרגול הרוחני הוא למעשה תרגול מיני, או, אם אנסח זאת אחרת- אנחנו נעזרים באנרגיה המינית כדי להגיע למצבים רוחניים גבוהים.

יתרה מזאת ובנוסף על כך- בטנטרה המיניות היא לא רק מה שקורה בחדר המיטות. המיניות היא כוח חיים, היא אנרגיה של תשוקה וחיוניות שמופנית כלפי כל העולם, ולא רק כלפי מושא בלעדי, והיא נמצאת בכל הגוף, ולא רק באברי המין. אנרגיית המין/חיים הזו היא אנרגיית הקונדליני. המיניות הטנטרית היא מיניות מקודשת ומודעת, אנחנו מתמסרים ונוכחים בכל רגע כאילו הוא היחיד, ולכל חלק בגוף כאל איבר חושני. אין מטרה ואין אג'נדה. איבר המין הנשי הוא "יוני"- ההיכל הקדוש/המערה הקדושה, ואיבר המין הגברי הוא "לינגם"- מטה האור.

כשאנחנו מתרגלים טנטרה אנחנו בעצם לומדים להפוך אנרגית מין לאנרגית אהבה, לעוצמה, לחיוניות ,לכוח ריפוי ועוד. אנו לומדים להסתובב בעולם כשאנחנו מלאים באנרגיה הזו.

אז מה זה עיסוי טנטרי?

זה בדיוק מה שאנחנו עושים בעיסוי. העיסוי נעשה על כל הגוף, ובמהלך כל העיסוי המגע מעיר אנרגיה ומפזר אותה. במקומות בגוף שיש "חסימות אנרגטיות" אני נעזרת בכלים של "הסרת שיריון רגשי" כדי לשחרר אותן. לפני העיסוי אני מלמדת נשימות שונות שמסייעות בהעלאה של האנרגיה ולאחר מכן בפיזור שלה בכל הגוף. העיסוי נעשה גם באברי המין . כשהגוף מגיע למצב של עוררות מינית גבוהה, אנו מעלים את האנרגיה בעזרת מגע ונשימות, ומפזרים אותה בכל הגוף, וכך נוצרת חוויה רוחנית גבוהה, שהיא שונה מכל מה שהכרנו עד עכשיו.

יחד עם זאת…

מאחר והעיסוי הוא גם עבודת ריפוי, לפעמים החוויה היא אחרת. לפעמים במהלך העיסוי, ואף בסופו, כשהאנרגיות מתעצמות, ישנו תהליך של "פריקה רגשית". כלומר- אזורים שבהן היתה אצורה אנרגיה רגשית חסומה, נפרצים, ואנו חווים שחרור רגשי שמגיע בצורת בכי, צחוק, שחרור של כעס ועוד. אנו מברכים ומקבלים כל רגש שעולה, וזוכרים שאין מטרה, ושכדי להגיע למצב של התעלות מינית-רוחנית, יש קודם צורך לאפשר לכל הרגשות לנוע בתוכנו באופן חופשי.

למי מתאים העיסוי?

גם ביוני אצורים רגשות, ולעיתים טראומות. מספיק שהיוני שלנו נחדרה ללא הסכמה מלאה וכבר היא אוצרת בתוכה צער וכאב. ריצוי, פיצוי, מצב תודעתי בו לא יכולתי להביע הסכמה (שכרות למשל), סקס "צריך" או סקס "לא נעים", כל אלו יוצרים שריון רגשי בחלקים שונים בגוף ובעיקר ביוני. השריון יכול להיווצר גם בגיל מאוד צעיר, ומונע מאיתנו לחוות הנאה, תשוקה ועונג במיניות.

אנ-אורגזמיות (חוסר יכולת לחוות אורגזמה), כאבים בחדירה, חוסר יכולת לחוות אינטימיות, רגשות בושה אשמה ופחד סביב מיניות- לכל אלה ועוד, מתאים עיסוי היוני.

אצל גברים- מרבית הקשיים בתפקוד המיני מקורם ברגש- שפיכה מהירה, שפיכה מעוכבת, בעיות בזקפה, דימוי גוף ועוד, גם הם מקורם בחוויות מיניות  מוקדמות, בעיקר סביב אוננות- בושה אשמה ופחד, או התנסויות מיניות ראשונות. הגוף חווה טראומה והדפוס משתמר. (לדוגמה- הצורך לגמור מהר לפני שמישהו יגיע). גם כאן עיסוי הלינגם יכול לסייע.

וכמובן שהעיסוי מתאים גם לכל מי שרוצה ללמוד לעבוד עם אנרגיה מינית, ללמוד להניע אותה בגוף ולהפוך את החוויה המינית לחוויה רוחנית, לחיבור עם הבריאה/האחד/אלוהים, לחיבור עם עצמי ולחיבור עמוק עם הפרטנר/ית שלי.

ראדיקה גאיה- מנחה לטנטרה ומיניות מודעת.

 

 

0 0 votes
Article Rating
הרשמה להתראות
הודיעו לי על:
guest

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments