heen
פורטל טנטרה / מגזין הטנטרה / טנטרה ותודעה / אז מה בעצם עושים ב"סדנאות מיניות"?

אז מה בעצם עושים ב"סדנאות מיניות"?

מיכל מעיין דון מאמר מאת: מיכל מעיין דון

אולי שמעתם ממני מדיי פעם על סדנאות מיניות שאני מנחה, ושמעתם על סדנאות מיניות רבות ומגוונות של מנחים נפלאים אחרים ואולי אתם סקרנים לגבי מה עושים בהן.

כמנחת סדנאות מיניות המובילות להתפתחות אישית ומודעות אחשוף בפניכם ש: "מיניות" בתפיסת מרבית האנשים הנה "מין" אבל אלו שני דברים שונים, ובסדנאות מיניות, שלי לפחות, לא עושים סקס. מתפתחים ב"אישיות המינית". מה זה אומר תכל'ס? על כך הטקסט הזה!

 

לפחות פעמיים ביום שואלים אותי "כולם באים לעשות סקס?" ו-"עושים אורגיות?" , לאלו ששואלים אני מחייכת, אני שומעת את החשש המהול בכמיהה, השאלות הללו מזכירות לי את יום הלימודים הראשון במכללה למנהל, כשהשתתפתי בקורס "שוק הון". במהלך הלימודים לא באמת השקענו בבורסה, וגם אף אחד לא חשב שזה מה שנעשה. אז זה בכלל לא דומה למה שאני עושה וכנראה שיש כאן משהו לא ברור. פעם מישהו לימד אותי שהבנת המסר היא באחריות מוסר המסר, וכמנחת סדנאות אני מבינה שהגיע הזמן לקחת אחריות ולהסביר על מה אני מדברת כשאני אומרת "מיניות" ו"סדנת מיניות". נכון, סקס בריא הוא רק חלק מהביטוי שאנשים חווים לאחר שעברו איתי סדנה, ובגדול, יש שלושה מסלולים מקבילים התפתחות, בה אני ומנחים נוספים בתחום פועלים בהם:

  1. "תיקון ליקויים" בתפיסת המיניות ובתפקוד המיני
  2. העצמת החיוביות – שיפור בזרימת האנרגיה המינית ותפיסות מיניות חיוביות
  3. מעוצמה להתעלות רוחנית

אני אפרט קצת, ואסביר על מה אנחנו עובדים, עם הרבה דוגמאות לנושאים שבהם אני, ומנחים נוספים, עוסקים בסדנאות התפתחות המיניות שלנו: המין שיש לנו בחיים היא ההתממשות של התפיסות שיש לנו כלפי מיניות בכלל, האמונות שיש בראש שלנו, כל מה שהתרבות וההורים הטמיעו בנו, זה מה שיכול לצאת.

 

מבדידות להתבגרות

בגדול, אני מוצאת שכולנו כמעט סבלנו מבדידות מהרגע שהתחילו לזרום בנו הורמוני המין, לא היה שם מי שיחנוך אותנו למיניות בריאה, ומנגד היו הרבה מסרים של בושה והסתרה, וכל מה שנותר עכשיו זה להתחיל להתבגר מחדש, ולהגיע לבגרות מינית, באישיות שלנו, ביחס שלנו למיניות, ולסיים את האשמה, את הפחד ואת התסבוכות, ומכאן להתחיל לנוע לכיוון של שגשוג כאדם מיני, מיניות טבעית, חופשיות בהתנהגות שלנו, חיבור בין המיניות לאהבה, חיבור בין המיניות לרוחניות… ועוד… רמות מטורפות של עונג ובמקום שהמיניות שלנו תהיה טראנס של חיפוש אחר סיפוק מיני ופורקן, היא תהפוך לטראנס של אורגזמיות שבמקום לרוקן אותנו – מטעינה אותנו בעוצמה ואנרגיה וכוח להיות גדולים! ענקיים!!

 

לחיות ב"כן". אפשרי רק כשיש לי את ה"לא"

עבורי, התפתחות מינית, היא הנתיב לכוח חיים אינסופי שמחבר אותנו, את כולנו ל EXTRAORDINETY BEING שאנחנו יכולים להיות. וזה שווה!! מניסיון! אז במסגרת תיקון הקלקולים, בסדנאות אני עובדת על היכולת להקשיב לגבולות הפנימיים והאישיים שלנו, מה נעים לי, מה לא, מה נכון לי ומה לא, מי בא לי טוב ומי לא. לימדו אותנו הרבה "לא" אם את אישה, ואיזה "כן" כפייתי אם אתה גבר. לא למדנו להקשיב לעצמנו, לא לגוף, לא ללב אלא למוסר חיצוני, לרציינות, למיליון דברים רק לא לעצמנו. בסדנאות אנחנו ממש מתרגלים הקשבה ל"כן" ו"לא" האישיים שלנו, ועוד יותר מכך – מתרגלים את הפשטות שבביטוי הגבולות שלנו. לפעמים חיים שלמים אנחנו תקועים ותקועות עם זה, ודווקא בסדנאות מיניות לומדים לקבל "לא" בלי לחוש דחויים, או לבקש בפשטות את מה שאנחנו רוצים בלי להרגיש אשמים… אז להיות אדם ריבוני, מתקשר את הצרכים והגבולות בפשטות. רק בשביל זה שווה לבוא!

 

מה עוד? באופן כללי, אנחנו לא מדברים על הרגשות שיש לנו ועל המורכבות שיש לנו עם המיניות, וגם לא באמת על העונג שלנו. אז בסדנאות… עוברים את גיל 12 והופכים לבוגר שיכול לדבר על מינות כמו על כל דבר אחר. כאילו מה… עד מתי נמשיך את המבוכה המקפיאה של ההורים שלנו סביב כל דבר ארוטי?

אהבת הגוף המיני

אנחנו יוצרים קשר חיובי עם הגוף ובמיוחד עם איברי המין שלנו. עולם ומלואו של קשר. איברי המין שלנו, אלוהים החמוד שם אותם מתחת לחגורה, ליד הפיפי והקקי ודבקה בהם בושה. במקום שנראה בפות – פלא הבריאה שממנה יוצאים חיים, התרבות שלנו גורמת לנו להיבהל ממנה כאילו היא המקור לכל הרע… (יצר הרע?? אוי. מיניות היא יצר הבריאה של חיים ויצר מימוש האהבה. איך הגענו לכנות את הדבר הנפלא הזה "יצר הרע"). במקום שאיבר המין הגברי, היפה והמפואר שחודר באהבה ומעניק אהבה… במקום שנראה בו מטה אור אנחנו רואים בו איזה כלי זין, ועסוקים בלהתבייש אם הוא חלילה מזדקף ב"מקום לא נכון", ומנסים לא להיכנע לעוצמה שיש בו כי לימדו אותנו שכשהוא מתעורר, המוח, המוסר, האהבה האנושית הבסיסית נכבית. גברים למדו שהם עבד שלו, נשים למדו שהן חייבות לספק אותו כחובה תרבותית. וואו יש כל כך הרבה חיוביות להכניס למערכת היחסים שלנו עם איברי המין. ואת כל זה אפשר לעשות גם בלי עירום. וגם עם. ובעיקר – לראות בתהליך הזה חלק מההתבגרות שלנו, ולהפסיק להאמין לשטויות שהאכילו אותנו.

 

חיבור בין המין ללב

אחד הדברים שעברתי בעצמי, ושאני מוצאת שמשותף כמעט לכולנו הוא הניתוק בין המיניות – ללב. אנחנו לא עושים אהבה בחיבור המיניות והלב. כל כך הרבה מאתנו מוצאים אפילו סתירה בין היצר שהוא "נחות, לבין הלב שהוא טהור. ולא מצליחים לחבר ולהגיע למיניות מתוך לב פתוח, ללב שחי עם היצר. כשאנחנו נמצאים בסדנה, שבה אנחנו מתחברים באהבה אחד עם השני, כי אנחנו יצורים הרוצים לאהוב, קל לנו לאהוב אחרים בסביבה שמרשה לנו להיפתח… כשאנחנו מתחילים לאהוב את המניות שלנו, וגם מקשיבים לאחרים וחווים אחרים מתחילים לאהוב את המיניות שלהם, קורה לנו קסם, המין והלב מתחילים להתחבר. זה מסע של חיים שלמים… אבל צריך להתחיל אותו איפשהו. כן!

 

מתחילים לנוע

הנעה של אנרגית המין, זה כבר מעבר אל "העצמת החיוביות": אנרגיית המין היא האנרגיה שיצרה אותנו. נכון? נכון. זו האנרגיה הכי חזקה שיש, מקורה באזור האגן שלנו, ושם… איזה באסה… היא גם תקועה. ומה שהאנרגיה הזו רוצה ויודעת לעשות זה להתרחב, לזרום ולהעלות את עוצמת החיות והחיים שלנו ב כוווול הגוף!! כל עוד המין שלנו מאוד מרוכז אנרגטית באיברי המין, היא לא מצליחה לזרום ולמלא אונו בעונג הרבה יותר רחב. אינסופי הייתי אומרת. במשך כל הסדנה אנחנו פותחים חסימות באגן, ובערוצי התנועה של אנרגיית המין בגוף ולומדים ומתרגלים זרימה שלה. וגם בשביל זה לא צריך לעשות סקס, זה תרגול אישי, עם בגדים עם נשימה עם תנועה ועם ים של שמחה!!!

 

חושניות: להיות "סקסיים", להיות אדם חי מינית זה לא רק או בכלל קשור לאיך אנחנו במיטה, מיניות היא חוויה חושית, של כל החושים, ואנחנו למדו דווקא לחסום את החושניות שלנו – לא בסוף התהליך מתחילים לממש את החיים מחדש. כשאני מביטה סביב אני רואה איך אנחנו מצניעים את החושניות הנמצאת בתוכם, ובסדנאות לומדים, אט אט, איך לאפשר לתשוקה לצמוח ומשם הדרך להתעוררות חושניות החיים קצרה.

 

נכון, אצל כולנו המוח עובד שעות נוספות, אך כאשר מאפשרים לו להרפות מתחילים להיפתח. יותר מזאת ההשקפה משתנה, המחשבות מעוררות והמתרגש חי. חושינו מתעוררים ואיתם גם אנרגיית המיניות הקיימת בנו, ואז אנו הופכים נוכחים בחיינו מבלי לברוח כל כיווני המחשבה האפשריים. במקום הזה נוצרת אותנטיות ומרחב של אינטימיות ואהבה. היכולת להיות נוכחים ובטוחים במיניות שלנו משליך ישירות למקומות בהם אחרים נפגשים עם האינטימיות שבנו. ולצערי להרבה אנשים יש קושי רב כשמדובר באינטימיות. מסיבה זו הסדנאות שבניתי נועדו לאפשר לכל אחד לבטוח ביכולת הטבעיות הקיימות בנו ולהיות נינוח ובטוח במפגשים אינטימיים, עם אחרים ועצמנו.

 

עוד ועוד נושאים כאלה, על כל אחד מהם אפשר לכתוב פרק בספר, ועל כל אחד מהם אפשר לבוא ולחוות שינוי המתרחש דרך החוויה, שינוי אחת ולתמיד. יש בארץ ובעולם מנחים וסדנאות שעובדים בדרך דומה, וכאלה שעובדים אחרת. אני שמחה שבחרתי לספר קצת על הדרך שלי. כן, בהתחלה ה נשמע סליזי, "סדנת מיניות" אבל תוך כדי ה מרגיש כמו החניכה לאדם מיני שהיינו צריכים לעבור בגיל 15, ולא היה עם מי. זה מרגיש המרחב הכי טבעי, פשוט. איך לא קיבלנו את זה קודם… זו השאלה שמשתתפים בסדנאות שואלים את עצמם תוך כדי. ולזה אני קוראת החיבור בין עומק ועונג!! מוזמנים באהבה להתבגר איתי לכדי אדם מלא באהבה אקטיבית, ללא בושה אשמה ופחד, בריאים ומלאי חיים.

מיכל מעיין דון, מורה בארגון ISTA הבינלאומי למיניות שמאנית, ממייסדי קבוצת "אישתר", מייסדת "בית הספר לאומנויות ההנחיה" ומכשירה מנחות מעגלי נשים ומנחי קבוצות מיניות מודעת. חוקרת מגדר ואקטיביסטית רוחנית, מנהיגה ואמא.

0 0 votes
Article Rating
הרשמה להתראות
הודיעו לי על:
guest

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

1 תגובה
החדש ביותר
הישן ביותר הכי הרבה דירוגים
Inline Feedbacks
View all comments
אביבית
אביבית
2 שנים לפני

הייתי רוצה לנסות משהו כזה ואני זמן מוגבל בארץ עד ה30 לדצמבר
יש לכם משהו/זמן?
מה המחיר?
תודה
אביבית