heen
פורטל טנטרה / מגזין הטנטרה / טנטרה ותודעה / נשימת הקוברה הקוסמית
538 ב /'

נשימת הקוברה הקוסמית

מאמר מאת: אור ועוזי

טנטרה קריה יוגה היא דרך רוחנית ייחודית שמשלבת ידע עתיק וחדש של היוגה והטנטרה, ומציעה כלים פרקטיים וטכניקות מדויקות לעבודה עם אנרגית החיים שקיימת בכל אחד מאיתנו, על מנת לפתוח ולהרחיב את כל ישותנו.

המתנה הגדולה ביותר של הדרך הזו היא המדיטציה המופלאה של נשימת הקוברה. מתנה יקרה למין האנושי מאת באבאג'י, יוגי בעל עוצמה וחוכמה רבות מהרי ההימליה. מורי קריה אמרו כי מליון שנים נטולות ממחלות על כדור הארץ היו נחוצות כדי לפתח מח שמאפשר התנסות במודעות קוסמית. אימון קריה מאפשר להתקדם בקצב גבוה בהרבה, מכיוון שכל נשימת קוברה מייצרת שנה אחת של התבגרות רוחנית.

מדיטציה , אשר משלבת נשימה, מנטרה ומודעות משפיעה באופן עמוק על האדם שעוסק בה. על השדה האלקטרומגנטי, זרימת הדם , מערכת העצבים והבלוטות, איזון המיינד, והעמקה במדיטציה משפיעה
על כל התאים ועל המקצב של הגוף וכל הגופים האנרגטיים המחוברים אליו.
כדי לקבל את האפקטים הללו של המדיטציה, חשוב לתרגל אותה כסדהנה = תרגול יומי.
המחויבות של התרגול היומי מפתח הרגל משנה חיים.
ההרגלים שולטים בנו כל כך, שנאמר שאנחנו יכולים לשנות את היעוד שלנו על ידי שינוי ההרגלים.
לפי המדע היוגי, המיינד האנושי פועל במחזורים. אנחנו יכולים להעזר במחזורים האלו כדי לשנות תבניות לא רצויות – מחשבתיות, התנהגותיות ורגשיות – בתבניות חדשות , חיוביות יותר.
מכאן נובעים הזמנים המומלצים להתחייב למדיטציה או קריה:
40 יום משנים הרגל
90 יום מקבעים את ההרגל החדש (על ידי שחרור של תבניות מחשבתיות ורגשיות שמעכבים אותך וניקוי תת המודע)
אחרי 120 יום ההרגל החדש הוא מי שאתה
אחרי 1000 יום (ויש הגורסים שנתיים) אתה המאסטר של ההרגל החדש.
תרגול נשימת הקוברה מדויק ועוצמתי כל כך שכל יום של נשימת הקוברה שווה ערך לשנה של מדיטציה רגילה.

התמרה עוצמתית של הקונדליני

נשימת הקוברה מושכת את אנרגית שאקטי (הקונדליני) אל עמוד השדרה, משנה את התכונות האלקטרומגנטיות של הנוזל השדרתי, וכך מאפשרת לקונדליני לנוע במעלה עמוד השדרה. כשהמח טובל בנוזל הממוגנט, מערכת העצבים מותמרת ואתה מתעורר למודעות חדשה.
הלימוד של נשימת הקוברה הוא בשושלת שמועברת ממורה למורה במשך אלפי שנים. המסורת הזו מוגבלת בקפידה מסיבות של בטיחות במניפולציות על אנרגית הקונדליני. אנרגיה זו הינה האנרגיה העוצמתית ביותר בגוף ולכן לא מומלץ לשחק בה. טכניקת הנשימה העתיקה הזו נשמרה בסוד בגלל העוצמה הרבה שטמונה בה. באופן מסורתי, טכניקות עוצמתיות מהסוג של נשימת הקוברה ניתנו רק לתלמידים מתקדמים מאד לאחר שנים ארוכות של הכנה, וגם אז תחת השגחה צמודה של המאסטר-המורה.
עם העידן החדש הגיע הזמן להפוך את הטכניקות הסודיות והמשמעותיות הללו יותר זמינות, ולסמוך על הגנה שנוצרת מתהליך הבחירה העצמית, שבו מי שאינו מוכן לטכניקה בד"כ גם לא יתעניין בה.

נחש הקוברה נבחר כסמל של נשימת הקוברה הקוסמית. אנרגית הקונדליני מופיעה לעתים קרובות בציורים עתיקים כנחש אשר מגולגל שלוש וחצי פעמים בבסיס עמוד השדרה. קונדליני היא כח החיים או מודעות וכמו כן היא אנרגיה מינית. כאשר האנרגיה המינית מתעורר, הנחש יכול לטפס במעלה עמוד השדרה אל המרכזים הגבוהים יותר של המוח ולהרחיב את המודעות.
נחש הקוברה נחבר באופן מיוחד בגלל שהוא פורש את ראשו לפני ההכשה. פעולה זו מסמלת את ההרחבה של המודעות. הקבלה של הסמליות הזו נמצאת באיורים מסורתיים של האל שיווה. הוא תמיד מוצג עם נחש קוברה מסביב לגופו, בד"כ מסביב לצואר, אך לעתים מסביב ליד או מותן. הוא והמאמינים, הסדהוס הנודדים בהודו, לעתים קרובות נושאים קלשון או חנית עם 3 להבים. 3 הלהבים מסמלים את הזכר, הנקבה והאיחוד האלוהי, כמו במשמעות של מעגל הנשימה בנשימת הקוברה.

התפתחות אישית לתלמיד קריה.
המתרגל בנשימת הקוברה עובר סדרה של חניכות בלימוד אישי או קבוצתי (בשיטת איפסלו מדברים על 4 שלבים ממורים ושלושת השלבים האחרים מתקבלים בחניכה אישית מהיקום לתלמיד שבשל לכך), שמעוררות את התהליך הבא:

עוררו את אנרגיות גופכם.
השקיטו את המחשבה.
עוררו והעלו את האנרגיה המינית.
המירו את התשוקה.
תהנו ממצב של אושר עילאי

בארץ ניתן היום לקבל את השלבים הראשונים והעוצמתיים ביותר :

השלב הראשון פותח ומדייק את ערוצי האנרגיה להעלאת הקונדליני, מעלה את אנרגית החיים ומחבר את היעוד האישי עם היקום. זהו שלב עוצמתי במיוחד לריפוי והשגת יעדים.
מתרגלים שקיבלו את נשימת הקוברה חשים שינוי עוצמתי בחיים: עידון החושים, העצמה אנרגטית, תובנות מעמיקות על החיים, טיהור חסימות ומקור אנרגיה מתחדשת.
השלב השני מאזן ומעורר את הצ'אקרות, כל תלמיד חווה את הריפוי המדויק לו הוא זקוק.

 

0 0 votes
Article Rating
הרשמה להתראות
הודיעו לי על:
guest

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments