heen

גבר עם פוטנציה

מאמר מאת: מאור סולו

 

אין אונות.

מילה מפחידה, מרתיעה, מסמלת כל כך הרבה מעבר לבעיה פיזיולוגית נפוצה.

און הוא כוח, און הוא עצמה – מיהו גבר ללא און? האם זהו גבר חלש נטול כוחות?

אין אונות או אימפוטנציה, מוגדרת כאשר ישנו קושי או אי יכולת להגיע לזקפה או לשמור עלייה, חוסר חשק מיני או שפיכה מוקדמת.

כשמסתכלים על הבעיה הזו מדובר בבעיה פיזיולוגית שכיחה, אך מתווספים אליה בושה, אשמה ופחד.

כשגבר לא מצליח להגיע לזקפה – כשאין לו חשק מיני וכשהוא לא "גבר" מספיק, איך מקבלת אותו החברה?

איך מקבל הוא עצמו את הסימפטום הזה?

רוב הגברים לא מודעים לכך שבעצם  60-90% מהגברים יחוו אין אונות בסיטואציה אינטימית לפחות פעם אחת בחיים. (מאוד קשה להבין את היקף הבעיה כי רוב הגברים מתביישים לדבר עליה). רוב הנתונים מדברים על בעיות בתפקוד המיני בגיל המבוגר, אך הבעיה הזו תוקפת גם גברים צעירים.

 

בזמן עוררות מינית מתרחש שינוי הורמונלי הגורם להגברת זרימת הדם לפין. כך נוצרת זקפה. בנוסף למערכת ההורמונלית וזרימת דם תקנית, הזקפה מושפעת גם מההולכה העצבית.

למראית עין הסיבה של מרבית הגברים מעל גיל 50 לאין אונות היא פיזיולוגית, בעוד שאצל גברים מתחת לגיל 50 היא לרוב נפשית, רגשית.

 

עם זאת, הגורמים הם רבים ומגוונים. הם יכולים להיות כאמור פיזיים ו/או רגשיים, נפשיים. גורמים פיזיולוגים יכולים לכלול עייפות, חוסר איזון הורמונלי, מחלות לב וכלי דם, חסרים תזונתיים, עודף משקל, הרעלת מתכות, נטילת תרופות או סמים, ועוד.

גורמים רגשיים ונפשיים יכולים לנבוע מהפרעות כגון- מתח, חרדה, דיכאון, בעיות בזוגיות, פחד ביצוע, פחד מדחייה, טראומות.

 

כדי להגיע לאבחנה ברפואה הקונבנציונלית, ישנן שלל בדיקות שמטרתן לשלול בעיה פיזיולוגית. החל מבדיקות דם ובדיקות הורמונליות דרך בדיקות לשלילה של דלקת או הגדלה של הערמונית ועד בדיקת דופלר- הבודקת את זרימת הדם בפין ובדיקת שינה הבודקת את הזקפה בעת השינה.

 

הטיפול הקונבנציונלי יתמקד בטיפול פסיכולוגי, טיפול תרופתי לשיפור הזקפה, וניתוחים כגון כל מיני סוגים של שתלים לשיפור הזקפה.

 

הראייה ההוליסטית מתבוננת ב"בעיה" בצורה אחרת לגמרי.

בטיפול הטבעי, אנחנו מתחילים בחקירה למציאת השורש.

מניסיוני האישי מצאתי שברוב הגדול של המקרים הסיבות הן משולבות פיזית וגם רגשית, ולכן, בתהליך הזיהוי והפענוח אנחנו עובדים בשני המישורים במקביל.

 

ישנן שלל סיבות לתופעה ולכן קשה עד בלתי אפשרי לתת כאן פתרונות או אפשרויות לריפוי, ובכל זאת כמה דגשים עיקריים שאולי יתמכו במי שמבקש תמיכה פונקציונאלית.

 

במידה ואין אונות מופיעה על רקע הורמונלי- יתמקד הטיפול בהשבת האיזון ההורמונלי.

אם ע״י אכילת מזונות המכילים פיטואסטרוגנים, צריכה של צמחים המאזנים את המערכת ההורמונלית ושינוי אורחות חיים המשפיעים על יצירת ההורמונים בגוף.

הרעלת מתכות כבדות יכולה להגיע משתייה של מי ברז, או מאכילה של מזונות בעלי רמת מתכות גבוהה. במצבים כאלו הטיפול יהיה די פשוט ויתמקד בשינוי תזונתי ובניקוי רעלים.

כאשר הסיבה היא צריכה של תרופות המשפיעות על התפקוד המיני הטיפול יתמקד בבדיקה אם אפשר לשנות את התרופות הניתנות, אולי להוריד מינונים ולהחליף את ההשפעה במתן צמחים בעלי השפעה דומה. לפעמים טיפול זה יכלול שיתוף פעולה עם הרופא המטפל.

במתח נפשי ורגשי ניתן לעיתים לטפל בצמחים אך לרוב יתווסף לטיפול תהליך רגשי ו/או טיפול זוגי.

במצב של חסרים תזונתיים- נתמקד בשינוי תזונתי ובנטילת תוספים. לגברים- בעיקר  אבץ, ארגנין, ויטמיני B ואומגה 3 ונוגדי חמצון, ולנשים- בעיקר נוגדי חמצון כגון E, A ו- C

 

לעיתים הבעיה היא הרבה יותר פשוטה ונוגעת לאורח חיים שלא תומך תפקוד מיני. למשל, לבישה של ג׳ינס לוחץ על אזור החלציים הורסת את המעבר תקין של דם בכלי הדם באיזור. (גם מקשה על יצירת הזרע אך זה למאמר אחר).

בנוסף, יותר מידי או פחות מידי פעילות גופנית משפיעה הן על תפקוד המערכת ההורמונלית והן על מצב נפשי ורגשי, לדוגמא יותר מידי חדר כושר מעלה את רמת הטסטוסטרון בגוף, טיפול במקרה שכזה יתמקד בשינוי של אופי הפעילות הגופנית.

 

אולם המעכב הגדול ביותר לריפוי היא הבושה, ואולי שם טמונה גם הרפואה.

0 0 votes
Article Rating
הרשמה להתראות
הודיעו לי על:
guest

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments